GVB en VRA delen concept Vervoerplan 2024 deel 2: Metro rijdt vaker en de tramlijn 25 rijdt naar Uithoorn
In het Vervoerplan 2024 deel 2 gaan metrolijn 50, 51, 53 en 54 vooral in het weekend vaker rijden. Tramlijn 25 gaat rijden tussen Station Zuid en Uithoorn. Daarnaast bevat dit vervoerplan voornamelijk frequentie- en kleine routewijzigingen. Hiermee borduurt het Vervoerplan 2024 deel 2 voort op het onlangs vastgestelde Vervoerplan 2024 deel 1. Reacties op het Vervoerplan 2024 deel 2 kunnen tot 27 november worden gegeven aan GVB via vervoerontwikkeling@gvb.nl.
Het dagelijks bestuur van de Vervoerregio Amsterdam neemt op 11 januari 2024 een besluit over het definitieve Vervoerplan 2024 deel 2.
Lees het volledige bericht en download het concept vervoerplan via de website van GVB: Metro rijdt vaker en de tramlijn 25 rijdt naar Uithoorn in Vervoerplan 2024 deel 2 – Over GVB
Jeff
Ik was in de veronderstelling dat er onderzoek werd gedaan naar een goede busverbinding tussen Uithoorn busstation en Amstelveen busstation (miss met route van 347/348). Wat waren de resultaten van dat onderzoek en waarom is dit niet gedaan? Zou dit niet bijna alle problemen oplossen die ontstaan zijn door verval buslijnen?
Schrijf een reactieMitchel
Bij de VRA draait het in deze maar om 1 ding: er mag zo min mogelijk concurrentie tussen tram en bus zijn. Hun bewind is er een van zoveel mogelijk parallelle lijnen decimeren en vooral veel overstappen terwijl de frequenties daar veelal te laag voor zijn. Helemaal ‘s avonds. Hoeveel last reizigers daarvan ervaren en dat we collectief amper sneller op locatie zijn doet er niet toe. Eigenlijk is de VRA een hele nare organisatie die geen oor heeft voor alles dat niet binnen hun agenda past. Helaas zijn we aan ze overgeleverd.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
Jullie moeten een luisteren naar de “commuters” i.p.v. zo’n stompzinnig verhaal te vertellen over hoe geweldig het allemaal gaat worden. HET IS en WORDT een rampzalig product voor Uithoorn !
Schrijf een reactieWat hebben wij aan Brink, Kronenburg, Uilenstede en wat er allemaal tussenligt, terwijl wij aan de andere kant haltes als Amstelveen Busstation, Amsterdamse Bos (nabij van Nijenrodeweg), VU ziekenhuis, Olympisch Stadion, Haarlemmermeerstation, Museumplein en Leidseplein/Stadhouderskade ZONDER OVERSTAP konden bereiken. Met die ***tram moeten we ALTIJD herhaal ALTIJD overstappen en aldus zal de tijdwinst met die ***tram teniet gedaan worden met vele extra minuten overstaptijd. En ja, dat vergeten vele mensen : omdat je meer OV-kilometers maakt ben je ook nog eens duurder uit metb die ***tram !!!!!!!!!!!!!!!!
Gerard T
Lijkt een prima boze reactie. Mogelijk kunnen er prima met een redelijke frequentie ook korte bussen economische ritten maken ipv de massieve lange gelede bussen.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
@Gerard T en alle overige OVers : als je het onderstaande leest (lees de hele pagina a.u.b.), dan vraag ik me af, net als alle overige OVers denk ik zo, hoe dit project uiteindelijk toch geaccepteerd werd of beter gezegd NU door onze strot wordt geduwd. Als je ziet hoe op veel punten de tram negatiever overkomt dan de bus dan moeten we ons afvragen wat voor raadslieden in de verschillende gemeentes hebben gezeten. Het lijkt wel of ze omgekocht zijn om vooral de negatieve aspecten van de tram niet te lezen of helemaal te negeren.
https://sites.google.com/view/ovuithoorn/planstudie/openbaar-vervoer-bus-tram-metro-het-waarom?authuser=0
Schrijf een reactieAnoniem
Omdat bestuurders er een andere visie op nahouden dan het eenzijdige beeld dat jij hier verkondigt moeten ze wel corrupt zijn? Je gaat inmiddels wel erg ver zeg. De tram is een bewezen transportmiddel dat wereldwijd wordt toegepast en in tal van landen een opleving geniet. Kijk naar Frankrijk waar de nieuwe trambedrijven als paddenstoelen uit de grond schieten. Het alternatief voor de tram was in het geval van Uithoorn de aanleg van een nieuwe busbaan. Beide opties zijn onderzocht, de tram kwam daar als beste optie uit. Zo simpel is het. Met de komst van een compleet nieuwe busbaan tussen Uithoorn en Amstelveen was de kans ook aanwezig dat de huidige kronkelweg door Zijdelwaard was komen te vervallen. Dan had je in een vergelijkbare situatie gezeten als met de tram nu. Daarbij is al jaren bekend dat de tram komt en dat daarmee de huidige R-net-buslijnen komen te vervallen idem. Het spoor ligt er, de bovenleidingen hangen en de testtrams rijden. Nogal laat om nu nog tegen de komst van de tram te ageren.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
@Anoniem : gelet op de zeer vele commentaren van heel veel Uithoornaars ben jij volgens mij een van de weinige die positief over het gebruik van de tram is, wellicht woon je naast een van die 3 haltes in Uithoorn (ik niet want ik moet eerst min. 15 minuten lopen daar waar ik nu maar 5 minuten van 2 haltes woon). In grote steden zijn trams zeer zeker een uitstekend transportmiddel, maar als streekvervoer zijn ze zeer inflexibel in gebruik. Ik ben benieuwd of je zeer positief blijft als die tram weer eens uitvalt om wat voor reden dan ook. Overigens ik geef toe dat de bus wel eens last heeft van files veroorzaakt door mensen die juist niet met de bus willen reizen; deze zullen zeker ook niet met de tram gaan. Dus wat winnen we met die tram ? M.i. helemaal niets !!!! Tenslotte het volgende : de laatste tijd heb ik heel veel in/naar/van Rotterdam met tram/metro gereisd en het valt me op dat de aan- en afvoer naar de vele haltes/stations daar heel, heel goed geregeld is, echt perfect. Wat moet die OV-er met de enige aan-/afvoer optie die Uithoorn rijk is (lijn 174 – bus-/tramstation) die ook nog eens maar 2 x per uur rijdt en na een bepaald tijdstip rond 21:00 uur wellicht helemaal niet rijdt (gebaseerd op huidige dienstregeling). O ja en ALLEEN in de spits rijdt ook lijn 274 een rondje door Uithoorn. En wat denk je van die extra overstaptijd als de bus net niet aansluit op de tram; je hebt zo maar 10 minuten extra reistijd aan je broek ! Ik wens je vele fijne tramreizen vanaf 21 Juli !
Schrijf een reactieAnoniem
een boze OV-er uit Uithoorn, ik zie met name hetzelfde handjevol mensen dat heel veel klaagt, niet heel veel verschillende mensen. Je baseren op de huidige dienstregeling van bus 174 is kul, want die wordt anders. Op de website van Connexxion staat duidelijk dat lijn 174 wordt uitgebreid naar een lijn die altijd 2x per uur rijdt (ook in de weekends en ’s avonds) en een routewijziging krijgt om Zijdelwaard te blijven bedienen. Als het goed is worden de aansluitingen tussen tram en bus zoveel mogelijk op elkaar afgestemd. Uithoorn met Rotterdam vergelijken slaat eigenlijk nergens op, trek dan een vergelijking tussen Uithoorn en Oud-Beijerland. Dat is wat hoeveelheid inwoners betreft meer op z’n plaats. De frequenties van de nodige individuele lijnen liggen in Rotterdam overigens een stuk lager dan in Amsterdam. Zo rijden veel tramlijnen ’s avonds nog maar 3 keer per uur.
Schrijf een reactieAnoniem
In het door jou geroemde Rotterdam rijdt de metro als sneltram helemaal door naar Hoek van Holland (overdag maar 3x per uur) en in Den Haag heb je de tram naar Zoetermeer. Daar gaat het goed met de (snel)tram als streekvervoer. Ik heb het verder even opgezocht, in Oud-Bijerland (iets kleiner dan Uithoorn) rijden de bussen naar Rotterdam overdag maar 2x per uur! In Ridderkerk (groter dan Uithoorn) 3x per uur! De bussen gaan ook maar tot de metro of treinstation Lombardijen (bijv.) en niet door naar de binnenstad. Iedereen moet dus minimaal 1x overstappen daar! Naar mate het drukker wordt op de weg zal de bus naar Amsterdam daar ook steeds meer last van hebben. De tram die tussen Uithoorn en Station Zuid volledig op vrije baan rijdt heeft dat niet. Dat is wat we winnen!
Schrijf een reactieNog een anonieme
Boze ov’er, pech voor jou dat je nu 15 min moet lopen. Ik moest jarenlang ook minstens 15 min lopen naar het bussstation of de Arthur van Schendellaan om de 348 o 347 te pakken, daar hoor ik jou niet over klagen. Dus toen was het OV ook niet goed verspreid, en nu hebben de mensen uit de Legmeer voordeel.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
@Nog een anonieme : dat je vroeger 15 min moest lopen en ik niet hoeft niet te betekenen dat ik dat straks wel moet en jij niet meer. JIj hebt dan tenminste je tramlijn 25 (6 x per uur) en ik zou buslijn 347 (4 x per uur) kunnen blijven gebruiken. Dan ben jij blij met jouw tram en ik blijf dan blij met buslijn 347 (overigens 348 mag opgedoekt worden) ! Goede reis.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
@Anoniem : goh, dat jij moeite neemt om het e.e.a. rond Rotterdam uit te zoeken, geweldige informatie. MAAR met tram 25 naast bus 347 zou Uithoorn vanaf 21 Juli juist MEER ONTSLOTEN moeten worden dan vandaag de dag. Maar nee, in mijn visie heeft UIthoorn 1 stap vooruit gezet (tram 25) maar tegelijkertijd 2 stappen teruggezet [1) bus 347 en 348 geannuleerd 2) minimaal 1 x extra overstappen]. Ja, an sich gaat de tram natuurlijk sneller als je niet verder hoeft te gaan dan Amsterdam Zuid maar daarna is het over met de tijdwinst ! Met bus 347 ben ik in 45 min op het Leidseplein ZONDER OVER TE STAPPEN terwijl ik, gebruikmakend van tram 25, vanaf huis langer onderweg ben en daarnaast op A’dam Zuid MOET overstappen op tram 5 ! Extra reistijd 20-30 min langer onderweg, is dat vooruitgang ?
Wat mij het meest irriteert is dat GVB en VRA geen concurrentie duldt v.w.b. tram 25 en bus 347/348 tussen Uithoorn en Amsterdam terwijl ze bus 178 introduceren en concurrentie tussen Poortwachter en Amsterdam Zuid WEL toestaan ! Dit vind ik met 2 maten meten ! DUS om die reden zou bus 347 moeten blijven zodat je zonder over te stappen naar Amstelveen Busstation, Kalfjeslaan (sportvelden), Amsterdamse Bos (Bosbaan), VU Ziekenhuis, Haarlemmermeerstation, Museumplein en Leidseplein kan gaan en dat laatste binnen 45 minuten.
En zoals eerder beschreven Uithoorn moet ontsloten worden voor ALLE Uithoornaars. Voor diegene die nu geen goed OV hadden (zoals “Nog een anonieme”) is tram 25 (6 x p.u.) eindelijk de voor hun gewenste vooruitgang, maar de overige zouden kunnen blijven gaan met bus 347 (4 x p.u.). Bus 174 is absoluut niet de oplossing, ook al omdat deze maar 2 x p.u. via Middenhoven, Waardhuizen en Groenelaan naar Amstelveen Busstation rijdt en reeds om 21:00 uur op houdt te rijden (gebaseerd op de huidige dienstregeling).
DUS UITHOORN MOET ONTSLOTEN WORDEN !!!
Schrijf een reactieAnoniem
Beste een boze OV-er uit Uithoorn, dat uitzoeken was een hele kleine moeite hoor, daar hebben we tegenwoordig de simpelste apps voor. Als de tram niet in je voordeel is pak je straks de 174/274 en stap je over op de 357 in Amstelveen. Maar die overstap zul je straks nou eenmaal moeten maken. Hoeveel woorden je hier ook in blokletters en met uitroeptekens aan wijdt. Feit is dat Uithoorn ontsloten is en blijft, alleen niet op de manier die jij precies wilt. Het is niet anders, helaas pindakaas, dus deal ermee zou ik zeggen. Dit heeft verder weinig zin.
Schrijf een reactieAnoniem
PS GVB heeft weinig met deze keuzes te maken, het is echt de VRA die dit oplegt. Connexxion mag geen extra bussen tussen Uithoorn en Amsterdam/Amstelveen aanbieden i.v.m. concurrentie met de tram. GVB mag geen directe tramlijn tussen Uithoorn en het Leidseplein laten rijden i.v.m. vermeende concurrentie met de bus.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
@Anoniem : blijkbaar weet je nog niet dat 274 niet in de buurt van 357 in Amstelveen komt, dus die combinatie bestaat niet volgens mij, zo makkelijk is dat uit de info die VRA/GVB/Connexxion leveren. Blijkbaar wil je dat dus niet lezen.
Als ik 174 gedurende de dag en 274 alleen in de spits zou gebruiken rij ik eerst een (rondje) Uithoorn richting bus-/tramstation (of 15 min. lopen), overstappen op lijn 25 naar Sacharovlaan en daar weer overstappen op lijn 357 naar Museumplein. Dat wordt meer dan 1 uur reistijd daar wat ik en anderen maar 45 min in de bus hoef te zitten zonder overstap. Is dat vooruitgang te noemen voor Uithoorn ? Ik dacht van niet.
O ja, met lijn 174 is het niet veel beter. Eerst dus naar Middenhoven, overstappen op lijn 25 naar Amsterdam Zuid en vervolgens weer overstappen op lijn 5 naar Museumplein om mijn favoriete concerten te bezoeken met 2 x extra lange reistijden. Wat een plezier zal ik hebben als ik de terugreis aanvaard na een fijne en mooie avond in het Concertgebouw. Niet dus !
Waarom moet ik toch blij zijn met die tram naar Uithoorn ?
Schrijf een reactieAnoniem
@een boze OV-er uit Uithoorn: je kan bus 174 pakken richting Amstelveen Busstation en daar overstappen op de 357 naar het Leidseplein. Dan komt er geen tram aan te pas en heb je maar 1 overstap. Je reis plannen doe je van te voren in de app, dan weet je met enige zekerheid dat je zowel heen als terug zo kort mogelijk op de halte staat te wachten. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat je niet op zoek bent naar een praktische oplossing binnen de nieuwe realiteit. Uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee dus veel succes straks!
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
@Anoniem : Inderdaad ben ik verplicht om die app te gaan gebruiken om erachter te komen hoeveel langer ik onderweg zal zijn om het concertgebouw te bereiken. Ten eerste lijn 174 doet al bij voorbaat 5 minuten langer over om naar busstation Amstelveen te komen en ten tweede zal de overstaptijd aldaar gemiddeld 3.5 minuut kosten waardoor mijn reistijd langer wordt. En als klap op de vuurplijl mag ik door het prachtige Middenhoven, Waardhuizen en Groenelaan boemelen en ook nog eens extra daarvoor gaan betalen. En, zoals nu het geval is, rijdt de 174 niet na 21:00 uur ! Dus al met al de nieuwe realiteit is dat het gros van de Zijdelwaarders qua OV keihard erop achter uitgaan. Vernieuwingen moet leiden naar uitbreidingen voor iedereen en niet naar afbreken van het bestaande.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
@allen : vandaag heb ik op Amsterdam Zuid aan den lijve kunnen constateren dat tram 25 vanaf 14:23 en ook die van 14:33 voor een onbepaalde tijd door een technisch defect niet verder kon komen dan de doorgang onder de A9 (dus na afslag naar Aveen Stadshart). Dit gold ook voor tram 5. Er stonden minstens een aantal dubbele treinstellen stil. Als dit in toekomst zou gebeuren, hoe lang zouden die passagiers hebben vastgezeten en op welke manier zouden ze toch thuis gekomen zijn ?
Overigens ik nam dus bus 358 maar had de pech dat Amstelveen Busstation afgesloten was (lees de kranten maar) maar de chauffeur van bus 358 reed op eigen initiatief (maar ook in opdracht van hun centrale) er mooi omheen langs de Beneluxbaan, zodoende zag ik daar al die trams stil staan ! Bij Sportlaan kon ik overstappen op 348 naar Uithoorn. Ik was toch nog binnen een redelijke tijd weer thuis !
Schrijf een reactieResident
If buses 347 and 348 are not retained then the new transport plan from July 2024 should increase the frequency of the bus 174 to eight times an hour from July 2024 AND extend the destination of the new bus 178 from Amsterdam Zuid to Uithoorn.
It is important to recognise that the proposed plan improves the bus connections in Aalsmeer and Amstelveen but the proposed plan does not improve transport options in Uithoorn, it does not even replace the loss of the 347 and 348 buses in Uithoorn.
Schrijf een reactieIn Aalsmeer bus 357 will increase running from four times an hour to eight times an hour and stop at additional stops and go a further distance, to replace the loss of bus 358.
In Amstelveen, all the benefits of the bus 357 above and a new bus line 178 will be created from Poortwachter to Amsterdam Zuid and run four times an hour, it will also stop in three additional stops in Amstelveen and one additional stop in Amsterdam.
Yes
Die tram ook door trekken naar Aalsmeer daar is geen normaal ov rechting amsterdam moet zo veel lopen naar halten ov rijdt niet altijd op tijd na 21 uur stopt ook de bus 171 ,vind je het gek dat mensen zo veel autos hebben voor de deur, er wonen ook heel veel kinderen die ook naar school moeten naar amsterdam. Door die ov wil ik ook weg uit aalsmeer niet eens normaal ov moet half uur lopen om bij de halte komen, gemeente aalsmeer vind het zo prima omdat zij zelf niet met ov ze hebben auto van de zaak.
Schrijf een reactieMitchel
“Het is niet rendabel om de Amstelveenlijn door te trekken naar Aalsmeer. Dat zegt de Stadsregio Amsterdam.
Wanneer de tram zes keer per uur zou rijden, zitten er in de spits tussen Aalsmeer en Amstelveen Westwijk gemiddeld slechts 17 tot 23 mensen in iedere tram. Buiten de spits zou dit aantal nog lager zijn.”
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/119469/amstelveenlijn-doortrekken-naar-aalsmeer-is-niet-rendabel
Schrijf een reactieMitchel
Reizigers uit Uithoorn en Amstelveen worden dus *misschien* getrakteerd op een tram 25 die zigzaggend door Amsterdam-Zuid doorrijdt naar Station Amstel. Wat ik niet begrijp: uit jullie eigen onderzoek blijkt dat Uithoorn en Amstelveen niet zitten te wachten op deze verbinding. Volgens GVB kan maar 4% van de reizigers hier wat mee. Bijna de helft van jullie ondervraagden wil een directe verbinding met de Amsterdamse binnenstad zo bleek laatst.
Dat is alleen door de VRA vakkundig zo goed als de nek omgedraaid. Ondanks enthousiasme vanuit GVB, is hun onlangs expliciet verboden een directe verbinding Uithoorn-Leidseplein aan te bieden. Onder het mom “Er mag geen parallelliteit zijn met Connexxion”. Terwijl hun bussen vanaf Aalsmeer via Amstelveen-West en het Haarlemmermeerstation naar het Leidseplein rijden. Een totaal andere route die tram 5 tussen Uithoorn via het Leidseplein naar Westerpark zou afleggen. Op hun beurt mag Connexxion wel een verbinding Amstelveen naar Station Zuid aanbieden terwijl de tram dit ook doet. Dat voelt erg als meten met 2 maten.
Het plan voor tram 25 naar Station Amstel gaat in Amsterdam ten koste van tram 12, waardoor doorgaande reizigers op het Roelof Hartplein een overstap extra mogen maken. Een oplossing waar vrijwel geen reiziger echt op zit te wachten, maar wel GVB qua exploitatie uitkomt.
Citaat uit de Regioraad van 31 oktober 2023:
Schrijf een reactie“Algemeen beleidsuitgangspunt van de Vervoerregio is dat tram en bus elkaar niet mogen beconcurreren door parallel te rijden. Op basis van dit uitgangspunt wordt het doorkoppelen van de tram uit Uithoorn naar het Leidseplein in Amsterdam niet toegestaan, mocht GVB dit in het kader van de vervoerplanprocedure voorstellen.”
Francis
Wij zitten hier wel degelijk op te wachten
Schrijf een reactie!
Tinus
Hoi Mitchel, volgens de nieuwe dienstregeling van Connexxion die per 10 December in gaat. Gaat lijn 58 van Aalsmeer naar Amsterdam zuid zoals het nu ook is. Alleen de tijden zijn verandert, een verbinding met Leidse plein met lijn 25 zou ook mijn voorkeur hebben maar misschien is dat te ingrijpend op andere tramlijnen…?
Schrijf een reactieJeff
Lijn 25 naar Amstel is juist zeer handig. Lijn 5 gaat naar Leidse en lijn 25 gaat dan naar Amstel. Twee goede rechtstreekse verbindingen met de stad zo. Overstap van lijn 25 naar lijn 5 is ook makkelijk. Plus er is een back-up bij problemen van lijn 51
Schrijf een reactieTinus
Oké, stel nou dat doorgaat. Amsteltram gaat van Uithoorn naar Amstelstation. Dan is dat met een enkele tram? En als dat zo is, hoe zit dat met de frequentie? En vooral in de spits? Want met een enkele tram eens in de 10 minuten in de spits is echt niet te doen gezien hoe vol de gekoppelde trams nu zijn. Kan iemand mij daar wat over vertellen of moet ik daarvoor bij de GVB zijn?
Schrijf een reactieStephanie Versteeg
Voor vragen over de frequentie en inzet van enkele of dubbele tramstellen moet ik u inderdaad doorverwijzen naar de vervoerder GVB. U kunt hen bereiken via Whatsapp 0683099189 of telefonisch via 0900 8011.
Schrijf een reactieMitchel
@Jeff 4% van de reizigers legt deze rit af volgens GVB, dus de meerwaarde lijkt vrij beperkt. Ondertussen mag 23% van de reizigers van lijn 12 een extra overstap maken. Of dat tot elkaar in verhouding staat? Iedere tram vanuit Amstelveen naar het Amstelstation moet een aardige omweg maken door Amsterdam-Zuid vanwege ontbrekende sporen. De tram komt niet bij het Weesperplein dus een serieuze vervanging voor metro 51 is het sowieso niet. Bij problemen gaat zo’n enkele 15G-tram ook niet genoeg capaciteit bieden om metroreizigers op te vangen.
@Tinus & Stephanie Contact zoeken met GVB is niet nodig want die informatie is terug te lezen in het Vervoersplan 2024 deel 2. Zie sheet 7.
“Bij de inzet van enkele trams en 6x per uur op beide lijnen (dus 12x per uur) is in de spitsuren een extra lijn nodig, die ook 6x per uur rijdt, tussen Westwijk en Amsterdam Zuid. Totaal: 18 ritten per uur.”
@Tinus
Schrijf een reactie“een verbinding met Leidse plein met lijn 25 zou ook mijn voorkeur hebben maar misschien is dat te ingrijpend op andere tramlijnen…?”
De oplossing is vrij simpel: de huidige lijn 5 door laten rijden naar Uithoorn. Dan krijg je een verbinding die het meeste aansluit bij wat de bus nu biedt. Een directe tramverbinding vanuit Uithoorn én Amstelveen via Station Zuid en het Leidseplein naar Westerpark. Maar die optie heeft de VRA GVB expliciet verboden. Goed hè?
Jeff
@Mitchel Welke reizigers vallen onder de 2% en hoeveel zijn dat er? Er zijn namelijk reizigers van Amstel/stad naar VU en Buitenveldert (veel scholieren), Amstelveen en Uithoorn naar Amstel en reizen binnen Amsterdam naar Amstel. De route is echter niet echt optimaal, rijd best wel om. Denk dat een tramspoor tussen Zuid en RAI het handigst is voor de tram naar Amstel. Gok echter dat dat hem niet gaat worden in de nabije toekomst
Schrijf een reactieMitchel
@Jeff Alle beschikbare en bekende informatie staat in het naar hierboven gelinkte vervoersplan. Als je het antwoord daar niet terug kan vinden weet ik het ook niet. 🙂 Tram 12 rijdt in ieder geval frequenter dan tram 25 dus ik denk dat GVB meer mensen dupeert dan dat bij deze wijzigingen baat hebben. De échte win-win zit waarschijnlijk in een tram 5 die doorrijdt naar Uithoorn, alleen dat mag die niet aangeboden worden.
Niet te vergeten: Uithoorn is straks grotendeels afhankelijk van tram 25. Die rijdt tot Station Zuid op gescheiden baan. Hoe verder die lijn Amsterdam in rijdt, des te meer kans op verstoringen die doorwerken over de hele lijn.
Eens over die route en dat gaat ‘m inderdaad niet worden. De VRA lijkt eerder geld te steken in top tot teen vernieuwing van trambaan en haltes die binnen paar jaar door GVB uit dienst worden gehaald (denk aan tram 16 de plannen voor tram 24) dan dat ze het tramnetwerk daadwerkelijk uitbreiden met dit soort “missing links”. Het zij zo.
Schrijf een reactieOuders met studenten
Waarom krijgen wij geen buslijn van Aalsmeer naar Amsterdam rechtstreeks er is totaal geen verbinding met Amsterdam ik heb kinderen die in Amsterdam studeren bedoel er zijn zoveel mensen hier die ik spreek die hiermee stroggelen is toch echt raar dat je geen bussen hebt in Aalsmeer die naar Amsterdam rijden echt bizar ik moet ze dus elke dag op en neer brengen dit hou ik natuurlijk nooit vol dan maar terug naar Amsterdam verhuizen echt bizar dit
Schrijf een reactieMarije Mooij
Voor vragen over de dienstregeling van bussen verwijzen we u door naar Connexxion. Zij kunnen exact aangeven welke buslijnen tussen Aalsmeer en Amsterdam rijden, wij hebben deze informatie namelijk niet beschikbaar.
Schrijf een reactieeen boze OV-er uit Uithoorn
Weet je wat ik zo vreemd vindt is het volgende : Lijn 348 was reeds uit Uithoorn ingekort tot Amstelveen Busstation omdat die tussen Poortwachter en Amsterdam Zuid een “concurrent” was van lijn 25 ! En wat schetst mijn verbazing : lijn 178 wordt geïntroduceerd en raad eens “het wordt een directe concurrent van lijn 25 tussen Poortwachter en Amsterdam Zuid”. Kan iemand mij uitleggen waarom lijn 348 en ook 348 worden opgeheven vanwege “concurrerende route met lijn 25 (verlengd met lijn 5) vanuit Uithoorn naar Amsterdam”. Het is toch echt met 2 maten meten en het toont weer die hele grote middelvinger van de VRA/GVB naar haar reizigers. Maar ja, zij zitten er niet mee dat Uithoornaars altijd moeten overstappen om Amsterdam te bereiken; het is toch van de zotte !!!!!!!!!
Schrijf een reactie