Afbeelding

VRA deelt besluit Vervoerplan: Tramlijn 25 rijdt vanaf 21 juli naar station Amsterdam Zuid

Stephanie Versteeg | donderdag 8 februari 2024
Stephanie

Tramlijn 25 rijdt vanaf juli 2024 van Uithoorn naar station Amsterdam Zuid. Ook de buslijnen worden anders

Vanaf 21 juli 2024 rijdt tramlijn 25 van Uithoorn Centrum naar station Amsterdam Zuid. Hiermee komt er een aangepaste hoogwaardige openbaarvervoerverbinding tussen Amsterdam en Uithoorn. Een bijzonder project waar jaren aan is gewerkt. Het dagelijks bestuur van de Vervoerregio Amsterdam (VRA) heeft gekozen voor station Amsterdam Zuid als eindpunt van lijn 25.

Lijn 25 naar station Amsterdam Zuid. Hoe ziet dat er straks uit?

Vanaf 21 juli 2024 rijdt lijn 25 van Uithoorn Centrum via Amstelveen Westwijk naar station Amsterdam Zuid. Er wordt gereden met gekoppelde trams (dubbele tramstellen), die overdag iedere 10 minuten vertrekken. In de vroege ochtend (6:00 tot 7:00 uur) en de avond (na 19:00 uur) vertrekt de tram ieder kwartier. Tussen 5:00 en 6:00 uur in de ochtend rijden enkele vroege ritten ongeveer op de tijden van de huidige busverbinding.

In 2024 blijft station Amsterdam Zuid de eindhalte van lijn 25. In december 2024 gaat de nieuwe concessie in. Of station Amsterdam Zuid dan ook de eindhalte blijft is nog onbekend.

Dit staat in het Vervoerplan 2024 deel 2 dat onlangs is vastgesteld door het dagelijks bestuur van de Vervoerregio.

Bekijk het bericht op de website van de Vervoerregio

Busnet flink aangepast

Het busnet tussen Aalsmeer en Uithoorn aan de ene kant en Amsterdam en Amstelveen aan de andere kant, gaat veranderen. Waar nu buslijnen 347, 348, 357 en 358 elk 4x per uur overdag rijden, komt straks een hoogwaardige tram 25 te rijden en wordt de frequentie van lijn 357 verdubbeld naar 8x per uur. Een deel van de bussen van lijn 357 gaat daarnaast doorrijden naar Kudelstaart. Waar er nu in de spits nog 2x per uur in Kudelstaart wordt gereden door lijn 358, zal dit straks met lijn 357 4x per uur zijn.

Daarnaast gaat lijn 174 de gehele dag 2x per uur rijden en zal op meer tussengelegen haltes stoppen in Amstelveen. In de spits wordt er in Uithoorn een extra bus 274 ingezet voor vervoer van en naar het busstation Uithoorn. De vrijgekomen voertuigen van Connexxion zullen elders in het reisgebied worden ingezet om zo de bereikbaarheid binnen de regio verder te optimaliseren.

Download de lijnennetkaart hier of hieronder.

Vaststelling Vervoerplan 2024 deel 2

Het Vervoerplan 2024 deel 2, waar de wijziging van lijn 25 onderdeel van is, is na consultatie vastgesteld. Belangrijke stakeholders, zoals leden van de Regioraad, de Reizigers Advies Raad, Werkgroep Verkeer & Vervoer, de concessiegemeenten, de stadsdeelcommissie Amsterdam, Commissie MOW Amsterdam en gebiedsadviseurs van Amsterdam zijn gevraagd naar hun mening over het wel of niet doorrijden van lijn 25 van station Amsterdam Zuid naar het Amstelstation. Dit is gedaan vanwege de verkorte procedure rond de besluitvorming. Deze meningen heeft het dagelijks bestuur meegewogen in de uiteindelijke beslissing voor het eindpunt van lijn 25.

Heeft u vragen over de dienstregeling van lijn 25, dan kunt u het beste terecht bij GVB. Voor vragen over de buslijnen kunt u terecht bij Connexxion.

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

1 maart 2024 | 01:17

Anoniem

Vra doet aan mensen weg pesten ze zeggen we dwingen je de tram in en zorgen voor slechte ov kwaliteit

Wij vra snappen niks van ov en doen daarom er alles aan om mensen het zo zuur mogelijk te maken

Immers weten wij vra niet hoe veel ov reiziger er uberhaupt zijn dus laten we de consument er voor boete

Dit wat vra eigenlijk zeg met hun grammafoon plaat die blijft hangen

Schrijf een reactie
0
+1
28 februari 2024 | 20:20

Ov-uithoorn.nl

Wakker uithoorn de tram gaat niet meer reizigers vervoeren dan de reiziger die er nu in de bussen zitten sterker nog het aantal zal afnemen door de tram hoe komt dat omdat er te weinig optie,s zijn om naar de tram te komen puur omdat een tram nog niet direct voor je deur stopt en dat doet een bus wel een bus is een flexibler dan een tram en is minder storings gevoelig een bus kan uitwijken en dat kan een tram niet als ik naar huis wil dan rijd de tram vaker maar mag ik eerst nog half uur wachten tot er een bus naar de halte gaat waar ik woon de tram breng mij niet thuis mensen die geen auto hebben daar door kunnen mensen in de winter niet met de fiets naar de tram komen dit betekend dat er veel meer ongelukken en veel meer auto zullen gaan rijden ipv minder mensen zonder auto worden hier gedupeerd

Juist deze mensen voelen zicht in de steek gelaten en bezodemieterd door de vervoers regio en gemin acht

Ov-uithoorn.nl

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Stephanie Versteeg
26 februari 2024 | 09:13

Stephanie Versteeg

We begrijpen de verschillende reacties op en vragen over de aanpassingen in het OV die vanaf de zomer in gaan. De Vervoerregio Amsterdam werkt samen met onder andere vervoerders GVB en Connexxion aan het verbeteren van het OV in de regio.

Om te zorgen dat uw vraag of reactie op de juiste plek terecht komt en om u juist te informeren kunt u het beste voor vragen over het Vervoerplan, of de bijbehorende wijzigingen, rechtstreeks contact opnemen met de Vervoerregio. Voor vragen over de dienstregeling of haltes kunt u het beste terecht bij de betreffende vervoerder; Connexxion voor het busvervoer en GVB voor lijn 25. Wij zijn als projectorganisatie verantwoordelijk voor de bouw van de Uithoornlijn, daar kunt u uiteraard ook uw vragen over stellen. Bij twijfel laat het ons weten.

Schrijf een reactie
+1
25 februari 2024 | 10:58

Bus fan

https://sites.google.com/view/ovuithoorn

Schrijf een reactie
0
+1
25 februari 2024 | 10:47

Bus fan

ovuithoorn.nl laat de andere kant van de tram zien

Schrijf een reactie
0
+1
23 februari 2024 | 22:01

Ov reiziger

Er is een petitie gestart voor het behoud van de buslijnen TEKENEN allemaal

Schrijf een reactie
0
+1
23 februari 2024 | 14:07

Jeff

Interessant dat er een overweging is lijn 25 door te laten rijden naar Flevopark of Amstel station. Ik denk dat dit betekent dat ze metro 51 helemaal willen weghalen in de toekomst. Lijkt me eigenlijk wel een best logische keuze, gezien de rare route die deze lijn momenteel heeft

Schrijf een reactie
0
+1
23 februari 2024 | 13:56

OV_reiziger

Ik snap dat de bussen 347 en 348 zijn weggehaald. Echter komen deze bussen wel langs veel haltes waar de tram niet rijd. Zou het niet handig zijn om een bus te hebben die dezelfde route doet, echter niet verder gaat dan Amstelveens busstation. Zo kunnen kinderen nog steeds makkelijk naar het Herman wesselink toe en is Amstelveen busstation ook nog steeds goed bereikbaar vanuit Uithoorn. Dat lijkt mij persoonlijk de beste oplossing.

Schrijf een reactie
0
+1
24 februari 2024 | 14:08

Ineke

Dat is wel aan de andere kant van de ingang en mensen die slechter ter been zijn hebben hier problemen mee. Laat 347 in stand

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:43

Vervoerregio Amsterdam

Lijn 347 en 348 komen te vervallen vanwege de komst van tram 25. Lijn 174 rijdt met een vaste frequentie van 2x per uur. Lijn 174 is een ontsluitende lijn en het is niet de bedoeling dat deze lijn concurreert met tramlijn 25 tussen Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn. Om dit te voorkomen heeft de Vervoerregio vastgelegd dat deze bus 2x per uur rijdt en niet vaker. Wel mag Connexxion binnen Uithoorn zelf vaker rijden. Dit gaan ze doen met spitsbus 274 waarmee de bus in Uithoorn zelf samen met lijn 174 in de spits 4x per uur gaat rijden.

Schrijf een reactie
0
+1
29 februari 2024 | 12:10

OV_reiziger

@Ineke, mijn voorstel stopt precies aan dezelfde kant, dus weet niet wat je hiermee bedoeld. Bedoelde dezelfde route als de Bus (niet als de tram) en dan niet verder dan Amstelveen busstation.

@Vervoerregio Amsterdam: dat is wel zeer hinderlijk. Denk dat de meeste wel begrijpen dat het busnetwerk verkleind moet worden, maar dit gaat wel zeer ver. Iedereen moet nu geforceerd de tram pakken. Sta je daar dan bij de eerste storing massaal te wachten op bus 174. Had nou tenminste een bus via doe route van 348/347 naar A’ busstation laten rijden. Dat scheelt gewoon zoveel tijd voor velen en had het OV netwerk robuuster gemaakt tegen storingen

Schrijf een reactie
0
+1
29 februari 2024 | 20:06

een boze OV-er uit Uithoorn

Helemaal eens. Lijn 347 4 x per uur naar Amstelveen Busstation. Ik gebruik deze lijn vanaf Achterberglaan naar Busstation om over te stappen naar 130 richting Breukelen en 340 naar Hoofddorp/Haarlem.
En omgekeerd om snel naar de markt in Amstelveen te gaan.
En heel, heel misschien dat ik ooit nog naar Amsterdam zal gaan met het OV.
Met lijn 347 was het al niet vaak naar Amsterdam, maar straks NOOIT meer, als ik eerst 15 in moet lopen naar het tramstation, met lijn 25 naar Amsterdam Zuid en daar OPNIEUW moet overstappen op enig ander lijn naar Amsterdam Centrum en dat ook weer op de retour-reis.

Schrijf een reactie
0
+1
22 februari 2024 | 18:59

avsmoorenburg@casema.nl

stopt tram 25 ook bij de vu

Schrijf een reactie
0
+1
23 februari 2024 | 12:40

Ger

Ja, net als nu naast het VU Hoofdgebouw op de Buitenveldertselaan bij halte A.J. Ernststraat.

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:41

Vervoerregio Amsterdam

Zeker, zoals Ger zegt op de halte A.J. Ernststraat bij het VU Hoofdgebouw van de universiteit.

Schrijf een reactie
0
+1
29 februari 2024 | 20:25

een boze OV-er uit Uithoorn

@ Ger/Vervoerregio Amsterdam : je moet wel eerlijk zijn want avsmoorenburg@casema.nl bedoelt 100% het VU-ziekenhuis.
@avsmoorenburg@casema.nl : de afstand van huidige bushalte naar VU-ziekenhuis veel minder dan de helft dan vanaf A.J. Ernststraat (250 meter vs 1 kilometer). Van een enorme “verbetering” kun je dus absoluut niet spreken als je ook nog eens meer moet lopen in UIthoorn. Maar ja. het zijn gezonde medewerkers bij Vervoerregio die vinden dat mindervaliden maar een wat meer aan hun conditie moeten doen. Het is gewoon een hele dikke middelvinger naar inwoners in Uithoorn.

Schrijf een reactie
0
+1
2 maart 2024 | 12:54

VD.HAKSTEEN EICHELSHEIM

347 moet echt blijven als deze vervalt betekent dit voor heel veel mensen een groot probleem ook voor mij zelf

Schrijf een reactie
0
+1
21 februari 2024 | 20:48

Frouwe Wolff

Voor veel ouderen is de bus 347 onmisbaar om nog ergens te komen.
Ouderen moeten zolang mogelijk thuis blijven nou dat is dan met het opheffen van bus 347 letterlijk.We moeten ver lopen naar andere lijnen.

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:40

Vervoerregio Amsterdam

Over de gehele route van lijn 347 blijven bussen rijden. In Uithoorn zal dat straks lijn 174 zijn, die reizigers naar Amstelveen Centrum brengen. Wel rijdt lijn 174 minder frequent dan lijn 347. Dit om te voorkomen dat bus en de tram straks met elkaar concurreren tussen Uithoorn, Amstelveen en Amsterdam.

Schrijf een reactie
0
+1
29 februari 2024 | 20:32

een boze OV-er uit Uithoorn

@vervoerregio : buslijn 174 IS GEEN ALTERNATIEF, HET IS SIMPELWEG AFBRAAK VOOR DE WIJKEN ROND ACHTERBERGLAAN EN A. VAN SCHENDELLAAN. ZO SIMPEL IS DAT.

Schrijf een reactie
0
+1
21 februari 2024 | 17:53

Een oudere

Een verschrikkelijk plan voor ouderen die slecht ter been zijn zoals het nu is 5 minuten naar een halte lopen
Zoals het gaat worden minimaal 20 minuten (op een goede dag)
En anders toch maar met de auto naar Amstelveen ik denk dat dat het gaat worden

Schrijf een reactie
0
+1
21 februari 2024 | 17:43

Reiziger

Geweldig iedereen uit het openbaar vervoer jagen laat de 347 zeker rijden
Dit is een geweldig plan voor mensen uit de legmeer die naar zh Amstelveen moeten
Lekker stuk lopen naar de zijdelweg
Dis is bedacht door heel gezonde mensen maar helaas zonder verstand

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:39

Vervoerregio Amsterdam

Het OV in Uithoorn en zeker in Uithoorn gaat sterk veranderen vanwege de komst van de tram. Er komen nieuwe tramhaltes bij en er worden een aantal bushaltes niet meer aangedaan. Geografisch komt vrijwel in het midden van de Legmeerbuurt een nieuwe tramhalte Aan de Zoom. Het is niet de bedoeling dat buslijnen concurreren met tramlijn 25 tussen Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn, om te voorkomen dat zowel de tram als de bus straks slecht gevuld is. Wel blijft er een ontsluitende bus 174 rijden tussen Uithoorn en Amstelveen die 2x per uur rijdt. Deze doet in Uithoorn alle huidige haltes van lijn 347 aan.

Schrijf een reactie
0
+1
1 maart 2024 | 10:24

een boze OV-er uit Uithoorn

@Vervoerregio Amsterdam : jullie hebben gelijk “Het OV in Uithoorn en zeker in Uithoorn gaat sterk veranderen vanwege de komst van de tram” maar jullie vergeten erbij te zeggen dat die verandering een keiharde VERSLECHTERING is voor de meeste inwoners van Uithoorn. De belangrijkste plaatsen (zoals naar de markt van Amstelveen, het VU-ziekenhuis, het Haarlemmermeerstation, Museumplein en Leidseplein/Stadshouderskade) zijn ZONDER EEN ONNODIGE OVERSTAP NNIIEETT meer bereikbaar naast die extra wandeling naar het bus-/tramstation in UIthoorn.! Alleen die paar stakkers (zoals ik persoonlijk) die van de boemelijn 174 gebruik kunnen maken kunnen de markt van Amstelveen zonder overstap bereiken als ze maar eerst kunnen genieten van een wondermooie maar saaie route der verveling langs Middenhoven, Waardhuizen en Groenelaan. De overigen moeten ALTIJD overstappen. ///////// TIP voor marktbezoekers : als je toch moet lopen naar een tramhalte ga met buslijn 340 ZONDER OVERSTAP naar de markt van Hoofddorp ! De bus stopt naast de markt ! ///////// OF met buslijn 130 of 123 naar de markt van Mijdrecht ZONDER OVERSTAP ! Ik ben ervan overtuigd dat dit voor velen veel beter zal uitkomen !. Succes voor diegene die daar nog niet aan gedacht hebben.

Schrijf een reactie
0
+1
2 maart 2024 | 11:56

Robert

Ik zou zeggen. Rijd met de 25 naar station Zuid en neem de Noord/Zuidlijn. 3 snelle haltes en je staat midden op de Albert Cuyp. VEEL GEZELLIGER! 😉

Schrijf een reactie
0
+1
4 maart 2024 | 14:07

een boze OV-er uit Uithoorn

@Robert, je moet mijn reaktie beter lezen. Mijn tips ging over het bereiken van markten ZONDER overstap en niet zoals jij het beschrijft. Overigens zoals het nu is staan tram en metro minimaal 4-5 minuten van elkaar. Albert Cuyp zal best gezelliger zijn, maar je als je veel gekocht hebt moet je veel slepen van hot naar her.

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 17:06

Bus fan

Vervoers regio
Dringend verzoek meer bussen in de meerwijk beter frequentie dan 2x per uur liever 4 of 8x per uur samen met de 347 348

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 19:26

Rob

Goed lezen! Lijnen 347 en 348 worden opgeheven.

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:37

Vervoerregio Amsterdam

Lijn 347 en 348 komen te vervallen vanwege de komst van tram 25. Lijn 174 rijdt met een vaste frequentie van 2x per uur. Lijn 174 is een ontsluitende lijn en het is niet de bedoeling dat deze lijn concurreert met tramlijn 25 tussen Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn. Om dit te voorkomen heeft de Vervoerregio vastgelegd dat deze bus 2x per uur rijdt en niet vaker. Wel mag Connexxion binnen Uithoorn zelf vaker rijden. Dit gaan ze doen met spitsbus 274 waarmee de bus in Uithoorn zelf samen met lijn 174 in de spits 4x per uur gaat rijden.

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 16:03

Carla

Wat zijn de opstappunten van tram25 en de bus naar amsterdam?
Als ik naar amsterdam wil vanaf uithoorn busstation kan dat alleen nog op bus 357?

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 17:02

W Kleinendorst

Dat kan dus niet meer met de bus…. 357 rijdt vanuit kudestaart/aalsmeer

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 19:28

Rob

Ja kan wel, op de Sacharovlaan overstappen van lijn 25 op lijn 357.

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:36

Vervoerregio Amsterdam

Vanuit Uithoorn kunt u met tram 25 vanaf Uithoorn Busstation of de nieuwe haltes Uithoorn Centrum en Aan de Zoom naar Amsterdam. De tram gaat in plaats van de bus naar Uithoorn rijden. U kunt eventueel zoals Rob zegt op de Sacharovlaan overstappen van de tram 25 op bus 357 richting Amsterdam. Bus 357 rijdt straks overdag 8x per uur naar Amsterdam, dus u hoeft niet lang te wachten.

Schrijf een reactie
0
+1
2 maart 2024 | 11:58

Robert

Hoe zit het met de nachtbussen vanuit Amsterdam naar busstation Uithoorn?

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 14:20

Nick

Does N47 still run between Amsterdam Central and Uithoorn for night connectivity?

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 19:28

Rob

Yes, but still Thursday till Sunday

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:36

Vervoerregio Amsterdam

Yes, line N47 will still run in the future between Amsterdam Central and Uithoorn at night.

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 08:04

Bas fan

Atleast 347 should keep running along with 174 with more frequency.

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 19:31

Rob

Unfortunately that is not going to happen, line 347 will not be running anymore as decided in the Transport Council.

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:36

Vervoerregio Amsterdam

With the decision to build tramline 25, it was also decided to cancel this line, so that the bus wouldn’t compete between Amsterdam, Amstelveen and Uithoorn. Line 174 will run with a fixed frequency of twice an hour. Line 174 is a line that connects local stops and not a line that should compete with the new tramline 25 between Amsterdam, Amstelveen and Uithoorn. To prevent this, the Vervoerregio has decided that this bus runs twice an hour and not more often. Connexxion may operate more often within Uithoorn itself. They will do this during rush hour with bus 274. This bus will run together with line 174 a total of 4 times per hour during rush hour.

Schrijf een reactie
0
+1
19 februari 2024 | 19:26

Ram

More frequency for 174 bus please

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:35

Vervoerregio Amsterdam

Line 174 will run with a fixed frequency of twice an hour. Line 174 is a line that connects local stops and not a line that should compete with the new tramline 25 between Amsterdam, Amstelveen and Uithoorn. To prevent this, the Vervoerregio has decided that this bus runs twice an hour and not more often. Connexxion may operate more often within Uithoorn itself. They will do this during rush hour with bus 274. This bus will run together with line 174 a total of 4 times per hour during rush hour.

Schrijf een reactie
0
+1
11 februari 2024 | 23:37

Bus fan

Graag ook 174 4 x in het uur

Schrijf een reactie
0
+1
13 februari 2024 | 22:44

Solo man

precies !

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Marije Mooij
14 februari 2024 | 09:32

Marije Mooij

Voor vragen over de dienstregeling van bussen verwijzen we u door naar Connexxion.

Schrijf een reactie
+1
21 februari 2024 | 22:15

Mitchel

@Marije Mooij Misschien kunnen er vanuit de Vervoerregio, GVB en Connexxion mensen uitgenodigd worden om inhoudelijk antwoord te geven op de vele vragen die hier gesteld worden. Het is maar een idee. 🙂

Schrijf een reactie
0
+1
26 februari 2024 | 14:23

Vervoerregio Amsterdam

Lijn 174 rijdt met een vaste frequentie van 2x per uur. Lijn 174 is een ontsluitende lijn en het is niet de bedoeling dat deze lijn concurreert met tramlijn 25 tussen Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn. Om dit te voorkomen heeft de Vervoerregio vastgelegd dat deze bus 2x per uur rijdt en niet vaker. Wel mag Connexxion binnen Uithoorn zelf vaker rijden. Dit gaan ze doen met spitsbus 274 waarmee de bus in Uithoorn zelf samen met lijn 174 in de spits 4x per uur gaat rijden.

Schrijf een reactie
0
+1
11 februari 2024 | 23:34

Bus fan

Aub een snel bus vam uithoorn naar schiphol en snel bus van uithoorn naar amstelveen busstation ook de 340
Allemaal 8 x per uur liever een bus verbinding zonder overstap aub

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Marije Mooij
12 februari 2024 | 16:53

Marije Mooij

Zoals ook in het nieuwsbericht staat, verwijzen we u voor vragen over de dienstregeling van bussen door naar Connexxion.

Schrijf een reactie
+1
11 februari 2024 | 12:56

Cees Wolterman

Graag ook een tram uit Uithoorn rechtstreeks naar eindpunt van lijn 5. Voornamelijk op vrijdags met de weekmarkt in Amstelveen.
Dat overstappen op de oranjebaan halte van de 25 op de 5 en omgekeerd, is zo omslachtig.
Vooral met zware boodschappen tassen vanaf de markt is dat een heel gedoe. Anders kan je beter met de auto of fiets (in de zomer).
Er ligt een prachtige rail keerdriehoek, maak er gebruik van!

Schrijf een reactie
0
+1
12 februari 2024 | 07:06

Tinus

Hallo Cees, je kan het beste overstappen op Ouderkerkerlaan. Alle buslijnen die daar stoppen, stoppen op het busstation vlakbij de markt…

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Marije Mooij
12 februari 2024 | 17:00

Marije Mooij

Voor vragen over de inzet van lijn 25 moet ik u inderdaad doorverwijzen naar de vervoerder GVB. U kunt hen bereiken via Whatsapp 0683099189 of telefonisch via 0900 8011.

Schrijf een reactie
+1
29 februari 2024 | 20:49

een boze OV-er uit Uithoorn

@ Tinus, ga jij in oplossingen denken ? Inderdaad is dat een alternatief, maar dat WIL JIJ TOCH NIET ! Je vergeet gemakshalve de veel langere reistijd en extra oncomfortabele overstapplaatsen !

Schrijf een reactie
0
+1
11 februari 2024 | 00:53

James

Gaat lijn 25 dag en nacht rijden ? Er wordt een frequentie aangegeven maar deze is mij niet geheel duidelijk.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Marije Mooij
12 februari 2024 | 17:00

Marije Mooij

Voor vragen over de frequentie van lijn 25 moet ik u inderdaad doorverwijzen naar de vervoerder GVB. U kunt hen bereiken via Whatsapp 0683099189 of telefonisch via 0900 8011.

Schrijf een reactie
+1
13 februari 2024 | 18:16

Mitchel

@James De laatste ritten gaan net na middernacht (richting Station Zuid) en half 1 ‘s nachts (richting Westwijk). Dat zal ongetwijfeld hetzelfde blijven. De trams van GVB rijden sowieso niet de hele nacht door.

Schrijf een reactie
0
+1
10 februari 2024 | 10:34

Bjørn Zwager

Worden er nog proefritten georganiseerd met passagiers (a la Noord Zuidlijn) voordat het echte vervoer start ? Dus voor 21-07.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Marije Mooij
12 februari 2024 | 14:03

Marije Mooij

Er zijn voor nu nog geen testritten met passagiers ingepland. Vanaf medio maart start GVB met het opleiden van personeel voor dit stuk spoor. Dit duurt tot de zomer. Mocht er een gelegenheid ontstaan om testritten met passagiers te organiseren, dan communiceren we hierover via onze kanalen.

Schrijf een reactie
+1
29 februari 2024 | 20:55

een boze OV-er uit Uithoorn

@allen : nog eventjes en Uithoorn wordt net als recentelijk Weesp door stadsgebied Amsterdam overgenomen. De eerste stap wordt gezet met de introductie van de tramlijn 25 die door de GVB wordt gerund. Wat zal de volgende stap zijn ?

Schrijf een reactie
0
+1
8 februari 2024 | 22:28

Mitchel

Op de lijnennetkaart staat tram 24 naar CS. Wordt die van de zomer weer hersteld?

Schrijf een reactie
0
+1
10 februari 2024 | 01:31

Nick

Was een plan voor, maar dat was gekoppeld aan de verlenging van tram 25 voorbij Station Zuid. Dat gaat dus niet door, dus ook tram 24 niet.

Schrijf een reactie
0
+1
10 februari 2024 | 15:24

Mitchel

@Nick Er was een plan om tram 24 in dat geval via de Leidestraat te laten rijden om het wegvallen van de 12 de compenseren. Dat staat echter los van wat op de bovenstaande plattegrond te zien is: daar staat tram 24 gewoon op z’n oude route via de Vijzelstraat – Rokin – Damrak naar CS ingetekend.

Maar ik zie nu dat ze waarschijnlijk een verouderde plattegrond van eind 2022/begin 2023 als basis hebben gebruikt. Tram 2 staat er namelijk met dubbele route op: via de Koninginneweg én omleiding over de De Lairessestraat.

Schrijf een reactie
0
+1
20 februari 2024 | 19:52

Anthony

ik vind de nieuwe lijn 25 nog steeds niet goed bereikbaar voor kinderen uit Uithoorn die op school zitten Amstelveen. De best bereikbaare school blijft dan de Herman wesselink, maar Amstelveen College en Keizer Karel College zullen slechter bereikbaar zijn met het wegvallen 347 en 348. En ook voor ouderen wordt het moeilijker met overstappen. Soms snap ik echt niet hoe in Nederland city planning werkt. Kijken jullie weleens hoe Aziatische steden hun OV plannen? Het is altijd weer gebruikelijke riedel ‘ja maar, wij doen het anders’. Ja slechter.

Schrijf een reactie
0
+1
21 februari 2024 | 06:34

Rob

Ben ik met je eens, dat dwangmatig laten vervallen van allerlei buslijnen vind ik ook onzin. De Vervoerregio wil gewoon dat iedereen in de tram stapt, maar niet alle passagiers wonen of gaan naar een plek waar de tram vlak in de buurt komt. De Vervoerregio had in ieder geval de 347 moeten laten bestaan. Maar ja de passagiers hebben niks meer te vertellen, het wordt allemaal van bovenaf opgelegd.

Schrijf een reactie
0
+1
29 februari 2024 | 20:44

een boze OV-er uit Uithoorn

@Anthony en Rob : jullie hebben helemaal gelijk want zo zie ik dat ook. Vervoerregio Amsterdam laten ons een hele dikke middelvinger zien; niet alleen ouders van kinderen die naar A’veense scholen gaan maar ook werkenden en mindervaliden zijn gewoonweg de klos bij wat gezonde medewerkers van die Vervoerregio hebben besloten anderen aan te doen. Ik beschouw Vervoerregio eigenlijk als een soort overheidsinstantie en die zijn NOOIT te vertrouwen, blijkt nu eens weer.

Schrijf een reactie
0
+1
1 maart 2024 | 00:49

bus fan

De VRA is zo overtuigd van de kwaliteit van de tram dat ze er niet in geloven dat de reizigers spontaan de tram gaan pakken. Een groot deel zal dat niet doen.
Rest de VRA nog één redmiddel: DWANG.

Goed bezig!

Schrijf een reactie
0
+1
1 maart 2024 | 10:55

een boze OV-er uit Uithoorn

@bus fan : je slaat de spijker op zijn kop. De bus heeft comfortabelere zitplaatsen dan lijn 5 en lijn 25 ooit zullen hebben. Ik heb recentelijk in een van die trams gezeten (Amsterdam Zuid naar Poortwachter) en kwam tot de conclusie dat die zitplaatsen gewoon verschrikkelijk zijn om op te zitten. Het zijn plastic plaatsen met een stukje foam erop en je kan niet eens recht langs het raam zitten maar een beetje schuin naar binnen. Overigens in Amsterdam Zuid liep de tram helemaal vol maar na Uilenstede of de halte erna was deze zo goed als leeg. En weet dat lijn 348 al niet meer reed, de door VRA benoemde concurrent, dus veel inwoners naar Uithoorn zaten niet meer aan boord. /////// Ik persoonlijk, zo’n stakker langs boemellijn 174, heb al alternatieven gevonden om makkelijker naar Mijdrecht, Hoofddorp/Haarlem en Bijlmeer Arena te komen en daarbij gebruik ik wel de auto, want aan lopen (langer dan 5 min) heb ik een enorme blodhekel aan !!!! Oh ja, naar/van Amsterdam zal na 21 Juli geschrapt worden uit mijn lijstje, zal onze Femke wel niet erg vinden !

Schrijf een reactie
0
+1
Wil u dit bericht delen?